Lukáš Hnilička

Master's thesis

Prediktivní model sledovanosti v adresovatelné televize

A predictive model of viewership in addressable television
Abstract:
Cílem této MBA práce je využít strojového učení , konkrétně pattern matchingu a clusteringu. K určení cílových skupin diváků adresovatelné televize popisu jejich chování a další kategorizace. To je přínosné pro televizní stanice, které získají analýzu chování televizních diváků a mohou tak zlepšit plánování televizního vysílání a zlepšit výkon televizní stanice ve sledovanosti. Dále pak využít data …more
Abstract:
The goal of this MBA thesis is to use machine learning, specifically pattern matching and clustering. To determine target audiences of addressable television to describe their behavior and further categorize them. This is beneficial for TV stations to get an analysis of TV viewers' behavior and can improve TV scheduling and improve the TV station's performance in viewership. They can then use the data …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 2. 2023
  • Supervisor: Pavel Zimmermann
  • Reader: Ota Novotný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85488