Vliv sociálních médií na kulturní kapitál žen na rodičovské dovolené – Bc. Beáta Konopáčová
Bc. Beáta Konopáčová
Master's thesis
Vliv sociálních médií na kulturní kapitál žen na rodičovské dovolené
Social media influence on cultural capital of women on parental leave
Abstract:
Výzkumná diplomová práce se zabývá tím, jakou roli hrají v životech žen na rodičovské dovolené sociální média, a jaké kulturní potřeby matky skrze mediální praxe uspokojují. Cílem je analyzovat vliv sociálních médií na vybranou cílovou skupinu v kontextu kulturního kapitálu. V okamžiku, kdy se žena stává matkou, se její život od základů mění. Právě první roky života dítěte bývají pro ženy na rodičovské …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of what role do social media play in the lives of women on parental leave and what cultural needs mothers fulfill through social media. The aim is to analyze the influence of social media on the selected target group in the context of cultural capital. A woman's life changes completely the moment she becomes a mother. First years of a child's life are turning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ddjbx/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
- Reader: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Členství Chorvatska v eurozóně a teorie měnové integrace
Jiří Helmhacker -
Internet věcí – kultura sdílení v době nových médií
Valentýna Weissmannová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Sociální media - nástroj marketingové propagace e-shopu
Tetjana Tonkonoh -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
Kartografie a sociální media: potenciál, trendy, výstupy.
Jiří Hladík -
“The role of social media in promoting the political participation: The Kyrgyzstan experience”
Zhibek Abysheva -
Formy posluchačské interakce a participace na vysílání rozhlasové stanice Proglas
Václav Ambrož