Bc. Patrícia Ďuranová

Master's thesis

Nicht das Ziel, sondern der Weg: Über formative Beurteilung im DaF Unterricht

Not the goal, but the journey: Formative assessment in GFL lessons
Abstract:
The topic of formative assessment resonates in educational circles as a relatively new trend in school evaluation. This master's thesis raises the question of the influence of selected formative assessment strategies on pupils in teaching of the German language. The thesis is divided into two parts - theoretical and empirical. The first part is dedicated to the theoretical foundation and clarification …more
Abstract:
Téma formativního hodnocení rezonuje v pedagogických kruzích jako relativně nový trend ve školním hodnocení. Tato magisterská práce si klade otázku, jaký vliv mají vybrané strategie formativního hodnocení na žáky a žákyně ve výuce německého jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. První část je věnována teoretickým východiskům a objasnění pojmů formativního hodnocení. Empirická …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Martina Trombiková, Ph.D.
  • Reader: Berthold Linder

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature