Jan Ševčík
Bachelor's thesis
Deformace polygonální sítě ve VR
Mesh Deformations in VR
Abstract:
Cílem této práce je prostudovat deformační techniky polygonálních sítí v aktuálně používaných aplikacích pro úpravu 3D modelů, vybrat nejvhodnější deformace a implementovat je do aplikace pro virtuální realitu. Vytvořená aplikace funguje plynule v reálném čase a umožňuje tak okamžitou odezvu uživateli, a to i při práci se složitými modely. Nabízí také rozhraní přímo v prostředí virtuální reality, které …moreAbstract:
The goal of this bachelor thesis is to study deformation techniques of polygonal meshes used in 3D modeling software, pick suitable deformations and create an application for virtual reality implementing these techniques. The application works smoothly in real-time even with complex meshes. User interface for controlling deformations is solely in the virtual reality environment. The application is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vk0cf/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Modelování pružných polí zhotovených metodou 3D tisku
Filip Georgiovský -
Varianty importu modelů s texturami do Unity
Barbora HAJÍČKOVÁ -
Realistické metody generování modelů krajiny prostřednictvím frameworku Unity
Daniel HEJPLÍK -
Počítačové modely vybraných úloh z elektřiny a magnetismu
Dominik CHEJLAVA -
Interaktivní prohlídka vytvořena pomocí nástroje Unity
Huy Hoang Vu