Anna Blaťáková

Bachelor's thesis

Spropitné a vděčnost obsluze: polní experiment

Gratuity and gratitude towards customer service: field experiment
Abstract:
Cílem práce je pomocí nasbíraných dat sledovat chování zákazníků při placení účtu za útratu ve vybrané restauraci obsluze, která zákazníka neobsluhovala, a porovnat tyto výsledky s výsledky sledování, kdy placení proběhlo obsluze, která zákazníka u stolu obsluhovala. Rozdíly budou měřeny pomocí výšky nechaného spropitného, kterým zákazník odměňuje obsluhu restaurace. Tuto proměnnou poté porovnám i …more
Abstract:
The goal of this work is to use collected data to monitor customers in their paying a bill behavior in a selected restaurant to a waitress who did not serve the customer and to compare these results with the results of monitoring when payment was made to the same waitress serving them. The differences will be measured using the amount of the tip that the customer rewards the restaurant staff. I will …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2021
  • Supervisor: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
  • Reader: Ing. Bára Karlínová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Bachelor programme / field:
Economics / Economics