Spropitné a vděčnost obsluze: polní experiment – Anna Blaťáková
Anna Blaťáková
Bachelor's thesis
Spropitné a vděčnost obsluze: polní experiment
Gratuity and gratitude towards customer service: field experiment
Abstract:
Cílem práce je pomocí nasbíraných dat sledovat chování zákazníků při placení účtu za útratu ve vybrané restauraci obsluze, která zákazníka neobsluhovala, a porovnat tyto výsledky s výsledky sledování, kdy placení proběhlo obsluze, která zákazníka u stolu obsluhovala. Rozdíly budou měřeny pomocí výšky nechaného spropitného, kterým zákazník odměňuje obsluhu restaurace. Tuto proměnnou poté porovnám i …moreAbstract:
The goal of this work is to use collected data to monitor customers in their paying a bill behavior in a selected restaurant to a waitress who did not serve the customer and to compare these results with the results of monitoring when payment was made to the same waitress serving them. The differences will be measured using the amount of the tip that the customer rewards the restaurant staff. I will …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xuaz2/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2021
- Supervisor: Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
- Reader: Ing. Bára Karlínová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economics / Economics
Theses on a related topic
-
Polní experiment s faktory ovlivňujícími spropitné číšníků v restauracích
Mária Barčinová -
Simulační model restaurace
Barbora Vlková -
Spropitné: výzkum hypotetického chování zákazníků českých restaurací
Lucie Kratochvílová