Role marketingu při posilování sounáležitosti ke skupině – Bc. Dominika Zabrucká
Bc. Dominika Zabrucká
Master's thesis
Role marketingu při posilování sounáležitosti ke skupině
The role of marketing in strenghening the sense of belonging to a group
Abstract:
Diplomová práce v teoretické části specifikuje pojem hipster, podrobně se zabývá moderním trendem vycházejícího z hipsterství, takzvanými Young Urban Creatives neboli Yuccies, a dále v praktické části mapuje přístup vybraných společností ke komunikaci vůči této skupině v rámci sociálních médií. Pro praktickou část byla získána unikátní kvalitativní data od sedmi společností zaměřujících se na různé …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on the hipster phenomenon, especially the most current trend called Young Urban Creatives or Yuccies, and highlights the social media communication approach of selected companies towards this subculture. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with sociological terms and also provides background on the hipster lifestyle and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/o5pbz/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2018
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Social Media Marketing
Nia Todua -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
The impact of social media marketing on brand loyalty
Nirmmal Thekkummalayil Kunjumon -
Social Media Marketing
Anemilia Sobalvarro -
Social Media Marketing
Truc Pham Thanh -
Social Media Marketing
Md Zakaria Chowdhury Risart -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova