Bc. Dominika Zabrucká

Master's thesis

Role marketingu při posilování sounáležitosti ke skupině

The role of marketing in strenghening the sense of belonging to a group
Abstract:
Diplomová práce v teoretické části specifikuje pojem hipster, podrobně se zabývá moderním trendem vycházejícího z hipsterství, takzvanými Young Urban Creatives neboli Yuccies, a dále v praktické části mapuje přístup vybraných společností ke komunikaci vůči této skupině v rámci sociálních médií. Pro praktickou část byla získána unikátní kvalitativní data od sedmi společností zaměřujících se na různé …more
Abstract:
The diploma thesis focuses on the hipster phenomenon, especially the most current trend called Young Urban Creatives or Yuccies, and highlights the social media communication approach of selected companies towards this subculture. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with sociological terms and also provides background on the hipster lifestyle and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2018
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication