Faktory ovlivňující užívání tabákových výrobků a jejich alternativ – Tomáš Kafka
Tomáš Kafka
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující užívání tabákových výrobků a jejich alternativ
Factors affecting the tobacco products and their alternatives use
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tabákovými výrobky a jejich alternativami. V teoretické části je popsána historie užívání tabáku a výskyt kuřáků v České republice a zahraničí. Dále jsou charakterizovány jednotlivé druhy tabákových výrobků a alternativ s posouzením jejich škodlivosti vůči zdraví kuřáků. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, na základě kterého je díky statistické analýze …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with tobacco products and their alternatives. The theoretical part describes the history of tobacco use, the incidence of smokers in the Czech Republic and abroad. Furthermore, individual types of tobacco products and alternatives are characterized with an assessment of their harmfulness to the health of smokers. In the practical part, a questionnaire survey was conducted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Zuzana Pacáková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAFKA, Tomáš. \textit{Faktory ovlivňující užívání tabákových výrobků a jejich alternativ}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/o3vw9m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Business and Administration
Theses on a related topic
-
Behavioural Economics and taxation: a perspective on tobacco consumption and tobacco tax
Andrea Bruni -
Promotional activities inside regulated markets. Impact of IQOS events on customer brand awareness and perception.
Veronica Martinelli -
Promotional activities of IQOS and their impact on the brand preferences
Kseniia Romanova -
Význam a vliv marketingové komunikace a aktivit značky IQOS
Veronika Šimková -
Analýza spokojenosti zákazníků s cigaretou IQOS
Dominik Růžička -
Marketingová komunikace značky IQOS firmy Philip Morris ČR a.s.
Aneta Bartušková -
Diskurzívna analýza fenoménu IQOS v prostredí influencer marketingu
Daniela Feriancová -
Osobní prodej prodkutu IQOS firmy Philip Morris
Barbora Keltová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights