Mgr. Taťána Janíčková, DiS.

Bachelor's thesis

Reklamní klamání ve veřejném a soukromém právu

Deceptive Advertising in Public and Private Law
Abstract:
Tématem mé bakalářské práce je reklamní klamání ve veřejném a soukromém právu. Cílem práce je základní zmapování právní úpravy klamavé reklamy a následné porovnání možné klamavosti u konkrétních příkladů reklam. V úvodu práce vymezuji základní pojmy jako je reklama, nekalá a klamavá reklama. Dále se zabývám soukromoprávní úpravou klamavé reklamy, obsaženou v obchodním zákoníku. V oblasti veřejného …more
Abstract:
The theme of my bachelor thesis is “Advertising tricking in public and private law”. The goal of the thesis is clarification of a law regulation of tricky advertisement a consequent comparison of possible trickiness of the concrete examples of advertisements. In the introduction part of the thesis are clarified basic conceptions as advertisement, wicked advertisement and tricky advertisement. Further …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2011
  • Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Bachelor programme / field:
Legal Specializations / Public Administration