Teaching English to Blind Students: Methods, Problems and Suitable Strategies – Mgr. Kristýna Vrbíková
Mgr. Kristýna Vrbíková
Bakalářská práce
Teaching English to Blind Students: Methods, Problems and Suitable Strategies
Teaching English to Blind Students: Methods, Problems and Suitable Strategies
Anotace:
Prací o studentech se zrakovým postižením bylo napsáno již mnoho. Moje práce se zaměřuje na výuku anglického jazyka těchto studentů neboť ze zkušenosti vím, že ne všem zrakově postiženým žákům a studentům se dostává stejně kvalitní péče. Mnoho učitelů také nemá zkušenosti s výukou nevidomých studentů. Tato práce se proto zabývá specifiky výuky zrakově postižených jedinců, vzděláváním zrakově postižených …víceAbstract:
There has been written a great deal of works about visually impaired students. My work is focusing on teaching English language to these students because I know from experience that not all of the visually impaired children and students are given the equal and the same quality care. Many teachers also do not have experiences with teaching blind students. This work is therefore dealing with specifics …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/kj2p0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2008
- Vedoucí: Dr. Rita Chalmers Collins
- Oponent: Mgr. Jaroslav Suchý
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Analysis of the impact of government regulations in relation to COVID-19 on business in the gastronomy industry (from the perspective of a supplier of professional kitchen solutions).
Tomáš Kubata -
Development of critical thinking skills in medical education through teaching strategies: a perception of future teachers of professional subject for medical schools
Bisola Christiana ADELEKE -
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
Difficulties of adults in learning English grammar
Jana Mikulová -
A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners
Barbora Váchová -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Teaching English to Young Learners through Literature
Michaela Badíková -
Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka u mluvčích španělštiny, italštiny a řečtiny
Veronika Macíková