Andrea Schmidová

Bachelor's thesis

Podnikatelské prostředí, kulturní zvláštnosti a obchodní zvyklosti Číny a její spolupráce s ČR na příkladu firmy Tescoma

Entrepreneurial environment, culture specifics and commercial habits of China and its co-operation with the Czech republic ilustrated on Tescoma company
Abstract:
Bakalářská práce je rozdělena do tří částí. První část práce je věnována základním údajům o Číně, obsahuje demografický, geografický a politicko-ekonomický přehled a popisuje podnikatelské prostředí jako takové. Věnuje se také postavení Číny na světovém trhu, krizi, a investicím. Druhá část se zaměřuje na vztahy ČLR a ČR. Zde je uvedena struktura obchodu a bilance vzájemné obchodní výměny. Dále se …more
Abstract:
The bachelor thesis is divided into three parts. Te first chapter describes basic facts about China, its demography, geography, politicy and economy as well as it describes entrepreneurial environment area as a whole. Also, it focuses on role of China in context of the world economy, presents the picture of China in the world crisis. The second part concerns about business relationship between The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 11. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2010
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Alexandra Mrkvová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/21868