Zvláštnosti nákupního chování vybrané skupiny spotřebitelů – Bc. Thu Hang Do
Bc. Thu Hang Do
Master's thesis
Zvláštnosti nákupního chování vybrané skupiny spotřebitelů
The peculiarities of the buying behavior among selected groups pf consumers
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit zvláštnosti nákupního chování mladé české generace ve věkovém rozpětí od 15 do 26 let. Na základě analýzy jsou odhaleny a specifikovány jednotlivé faktory a trendy, které vybranou skupinu spotřebitelů ovlivňují při rozhodování o nákupu módního oblečení. V teoretická části je realizována literární rešerší klíčových pojmů, které souvisejí se zvolenou problematikou …moreAbstract:
The aim of this thesis is to find out the particularities of the buying behavior among the young Czech generation in the age range from 15 to 26 years. Various factors and trends that affect a selected group of consumers when deciding to buy fashion clothing are revealed and specified based on the analysis. The theoretical part is focused on the literature review of keywords related to this work. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fpg7p/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The shift of customers buying behavior as a result of “corona crisis”
Usupbekova Usupbekova -
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
The factors influencing consumer buying behaviour in Indian Civil Aviation Industry
Somya Bhatnagar -
The role of Brick-and-mortar store in an omnichannel shopping experience of Generation Z within the fashion industry
Kuspakova Kuspakova -
Generácie Y a Z v galérii
Sabina Pavlíková -
Zjišťování motivačních faktorů zaměstnanců napříč generacemi X, Y, Z ve vybrané organizaci soukromého sektoru
Lucie Šťastná -
Porovnání pracovních očekávání generací X, Y, Z, a začlenění generace Z na pracovní trh
Ondřej Špernoga -
Rozdíly v řízení a motivaci zaměstnanců generace X, Y, Z
Aneta Chlumská