Ing. Helena Mrázová

Bachelor's thesis

Motivační faktory ovlivňující chování spotřebitele

Motivational factors influencing costumer behavior
Abstract:
Práce je zaměřena na motivační faktory ovlivňující chování spotřebitele, na jejich rozsah a intenzitu působení. V úvodní-teoretické části se zabývám rozborem teoretických poznatků, které jsem získala studiem odborné literatury. Definuji pojmy spotřebitel a zákazník, dále pak motivačními faktory, které je přímo či nepřímo ovlivňují. Popisuji zde vliv těchto faktorů na osobnost spotřebitele a do jaké …more
Abstract:
The work is focused on the motivational factors influencing consumer behavior in their scope and intensity of exposure. In the introduction, theoretical part deals with analysis of theoretical knowledge that I gained an extensive study of literature. I define the concepts of consumers and customers, as well as motivational factors that directly or indirectly affect them. I describe the impact of these …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní