Procedurální generování terénu v reálném čase – Mgr. Michal Kuderjavý
Mgr. Michal Kuderjavý
Bachelor's thesis
Procedurální generování terénu v reálném čase
Procedural Terrain Generation in Real-time
Abstract:
The main goal of this Bachelor's thesis is an introduction into procedural generation techniques and comparison between algorithms, which are used to generate terrain. The text is accompanied by a program capable of generating and rendering a part of landscape in real-time.Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je zoznámenie sa s technikami procedurálneho generovania terénu a porovnanie jednotlivých algoritmov generujúcich terén. Súčasťou práce je naprogramovanie aplikácie, schopnej v reálnom čase generovať a zobrazovať časť terénu.
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h99ph/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2010
- Supervisor: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.
- Reader: Mgr. Vilém Šustr
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Computer Graphics and Image Processing
Theses on a related topic
-
Procedurálne generovanie 3D terénu s využitím marching cubes algoritmu pomocou GPU
Maroš Müller -
Frakcionální Brownův pohyb a jeho aplikace
Doležalová Doležalová -
Fraktály
Michaela Záškolná -
Fraktály
David Pavlásek -
Krásná věda. Fraktály: náhoda, matematika nebo umění?
Tereza Richterová -
Fraktály
Jan VYSTRČIL -
Fraktály ve výtvarném umění
Kristýna ŠŤASTNÁ -
Fraktály napříč vědními obory
Barbora Hnyková