Bc. Alžběta Ruttkay-Nedecká

Master's thesis

Zapamatovatelnost scénického a narativního schématu u školních dětí

Memorability of scene and narrative schema in school children
Abstract:
Diplomová práce pojednává o tom, jak se rozvíjí narativní kompetence při vyprávění příběhu. Děti v rámci výzkumu měli za úkol si zapamatovat příběh, který slyšeli. Ovšem existovaly dvě verze příběhu: jedna verze byla scénická, kdy si děti celé vyprávění představovaly jako scénu na obraze a druhá verze byla narativní, kdy vyprávění děti chápaly jako příběh a představovaly si, jak jdou události po sobě …more
Abstract:
The diploma thesis deals about narrative competence develops when telling a story. As part of the research, the children had the task of re-membering the story they had heard. However, there were two versi-ons of the story: one version was scenic, where the children imagined the entire story as a scene in a picture, and the other version was narrative, where the children understood the story as a story …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2023
  • Supervisor: Mgr. Jan Krása, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics / Učitelství matematiky pro základní školy

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.