Magdaléna OVSÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Renesanční filosofie člověka a alžbětinské drama: reflexe vzájemných inspiračních vazeb

Renaissance Philosophy and Elizabethan Drama: Consideration of Mutual Inspiratory Relations
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je renesanční filosofie člověka a alžbětínské drama: reflexe vzájemných inspiračních vazeb. Hlavní metodou této práce je analýza filozofických děl Michela de Montaigna Eseje a Niccolla Machiavelliho Vladař, které poté budeme porovnávat s dramaty alžbětínských spisovatelů; v rámci této práce využijeme dílo Christophera Marlowa Maltský žid a Williama Shakespeara Hamlet, …more
Abstract:
The topic of this thesis is Renaissance philosophy of man and Elizabethan drama: the reflection of mutual inspiration. The main method of this work is the analysis of Michel de Montaigne's philosophical work Essays and Niccolo Machiavelli's The Prince. These works will be compared to Elizabethan playwrights' dramas: The Jew of Malta by Christopher Marlow and Hamlet and Prince of Denmark by William …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Martina Kastnerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OVSÍKOVÁ, Magdaléna. Renesanční filosofie člověka a alžbětinské drama: reflexe vzájemných inspiračních vazeb. Plzeň, 2014. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Philosophy and Arts

Bachelor programme / field:
Humanities Studies / Humanities