Profesní učení mezi začínajícími a zkušenými učitelkami v mateřské škole (případová studie) – Bc. Gabriela Štefanová
Bc. Gabriela Štefanová
Master's thesis
Profesní učení mezi začínajícími a zkušenými učitelkami v mateřské škole (případová studie)
Professional Learning Between Novice Teacher and Experienced Teacher in the Kindergarten (Case Study)
Abstract:
Diplomová práce pojednává o profesním učení mezi začínajícími a zkušenými učitelkami v mateřské škole. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část popisuje profesi učitele, pracovní prostředí mateřských škol a nakonec učení učitelů v mateřské škole. Blíže vymezuje pojem učitel a představuje profesní vývoj učitelů a jeho fáze. Definuje zkušeného i začínajícího učitele a jejich specifika …moreAbstract:
The diploma thesis discusses the professional learning between novice and experienced teachers in kindergarten. The work is divided into two parts. The first theoretical part describes the profession of teacher, working environment of kindergartens and eventually learning in kindergarten. Further define the concept of teacher and presents professional development of teachers and its phases. The specifics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tcjtg/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2014
- Supervisor: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- Reader: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠTEFANOVÁ, Gabriela. \textit{Profesní učení mezi začínajícími a zkušenými učitelkami v mateřské škole (případová studie)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/odsr3n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Andragogy
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Pedagogové volného času - jejich práce a profesní rozvoj
Marie Cafourková