Mgr. Lenka BENEŠOVÁ

Bachelor's thesis

Marketingové důsledky demografického vývoje

Implicaton of a demographic trend to marketing
Abstract:
Práce je zaměřena na problematiku demografického vývoje, konkrétněji na stárnutí obyvatelstva jako spotřebitele a cíle marketingových sdělení. V teoretické části se zabývám samotným demografickým vývojem, jeho současným stavem i prognózami do budoucna. Blíže popisuji pojem demografické stárnutí a osvětluji vztah demografie a marketingu. Praktická část pojednává o cílové skupině seniorů. Zabývá se životním …more
Abstract:
The bachelor’s work is focused on problems of a demographic trend, specifically on ageing of population in terms of a consumer and a target of marketing´s communications. In the theoretic part I occupy with the demographic trend, its present situation and prognosis to the future. I describe concretes notion demographical ageing and relation between demographics and marketing. The practical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2006
Accessible from:: 15. 5. 2006
Identifier: 2615

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2006

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BENEŠOVÁ, Lenka. Marketingové důsledky demografického vývoje. Zlín, 2006. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 05. 2006

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 15. 5. 2006 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.