Martin Matoušek
Bakalářská práce
Busking v Praze
Busking in Prague
Anotace:
Cílem práce je vymezení termínu busking, zmapování nedávných dějin buskingu v Praze a současných možností veřejného vystupování v tomto městě. Autor se zamýšlí též nad etiketou a vztahy mezi buskery a veřejností. Zvláštní pozornost věnuje podmínkám k živým představením na Karlově mostě. Součástí je rozhovor se stálým pražským bardem Jiřím Wehlem doplněný jeho krátkým profilem.Abstract:
The aim of this thesis is to define the term busking, chart the recent history of busking in Prague, and to discuss the current possibilities for live performance in this city. The author also reflects on etiquette and the relationship between the busker and the public. Particular attention is paid to the conditions of live performances on the Charles Bridge. Also included is an interview with and …víceKlíčová slova
pouliční vystupováníKlíčová slova
buskingKlíčová slova
hudební sociologieKlíčová slova
hudební životKlíčová slova
hudbaObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2014
- Vedoucí: Jan PĚRUŠKA
- Oponent: Lubomír MALÝ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Viola
Práce na příbuzné téma
-
Městský hudební busking a jeho regulace
Eliška Zamouřilová -
Sociologie hudby a hudebních subkultur: Profesionalizace v rámci subkultury
Klára ČAPKOVÁ -
Hudební preference u žáků na 2. stupni základních škol
Leoš DITTRICH -
Pouliční hudba v České republice
David Ostružár -
Současný busking a jeho kontexty (na příkladu výzkumu v českém prostoru)
Martina Hanáková -
Spokojenost pouličních umělců s podmínkami pro busking v Praze a Brně
Markéta Nikendeyová -
Busking se zaměřením na pouliční umění v Brně
Jana Przywarová -
Městský hudební busking a jeho regulace
Eliška Zamouřilová