Vybraný problém homonymie slovesných tvarů z hlediska automatické morfologické analýzy – Bc. Nikol Volková
Bc. Nikol Volková
Diplomová práce
Vybraný problém homonymie slovesných tvarů z hlediska automatické morfologické analýzy
Homonymy of the verb forms in modern Czech
Anotace:
Cílem této magisterské diplomové práce je zmapovat významy sloves IV. slovesné třídy končících na -it a -et/ět, která kolísají mezi vzory prosit a trpět/sázet. Pozornost věnujeme také výskytům a užití sloves v korpusech českého jazyka.Abstract:
The purpose of this thesis is to chart meanings of verbs from the IV. verbal class ending with -it and -et/ět and that fluctuate between prosit paradigm and trpět/sázet paradigm. We also pay attention to usage of verbs and their occurrence in corpora of Czech language.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nrfef/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2017
- Vedoucí: doc. PhDr. Klára Osolsobě, Dr.
- Oponent: Mgr. Kateřina Najbrtová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Český jazyk se specializací počítačová lingvistika
Práce na příbuzné téma
-
Morfologické značkování korpusů češtiny - komparace
Adéla HANOVÁ -
Identifikace a značkování duálových tvarů v českých korpusech
Kamila Spáčilová -
Vybraný problém homonymie slovesných tvarů z hlediska automatické morfologické analýzy (homonymie tvarů sloves I. třídy (vzor nést, péci) a II. třídy (vzor tisknout): substandardní tvary l-ových příčestí a dějová jména potažmo tvary mask. sg. přechodníku přítomného)
Adriana Babincová -
Vybraný problém homonymie slovesných tvarů z hlediska automatické morfologické analýzy
Běla Šebestová -
A Case Study in Verbs of Completion: "end" and "finish"
Samah Salah Saker -
A Comparison of Phrasal Verbs Used in British and American English
Martin Oros -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Approach to the use of Chinese language in contemporary poetry of anglophone Chinese diaspora: Case study of Nina Mingya Powles’ poetry
Klára Šílová