Využití Category Managementu ve vztazích výroba-obchod – Jan Joska
Jan Joska
Master's thesis
Využití Category Managementu ve vztazích výroba-obchod
Utilization of Category Management in the Supplier-Retailer Relations
Abstract:
Category management (CM) je přístup, ve kterém dodavatel a retailer (obchodník) spolupracují na rozvoji kategorie. Do této strategické spolupráce přináší dodavatel znalost spotřebitele a produktů dané kategorie. Retailer přináší prodejní data. Celá koncepce je založena na řízení kategorií jako strategických obchodních jednotek a doručení maximální hodnoty spotřebiteli v podobě uspokojování jeho potřeb …moreAbstract:
Category management (CM) is an approach of cooperation on category development between supplier and retailer. Supplier brings the knowledge of consumer and products within the category. Retailer brings sell-out data. The whole concept is based on managing categories as strategic business units and delivering maximum value to consumer in form of satisfying his needs. Even though first CM projects in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 10. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/47040
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2015
- Supervisor: Petr Cimler
- Reader: Dita Hommerová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/47040
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Category management ve vybrané obchodní firmě
Andrea PINKASOVÁ -
Business intelligence řešení pro performance management podniku
Jakub Bareš -
Category Management v obchodním řetězci
Martin Fritsch -
Zvýšení efektivity obchodního procesu/Increase the efficiency of the business process
Jakub Hradil -
Obchodní proces v pojišťovně
Jiří Šimáček -
Faktory ovlivňující proces budování značky
David Cvrkal -
Proces uzatvárania obchodných zmlúv
Zuzana Šmahovská -
Tool for supporting ITIL based on integration of Business Process Management system and MS Sharepoint
Lubomír Dočkal