Jan Joska

Master's thesis

Využití Category Managementu ve vztazích výroba-obchod

Utilization of Category Management in the Supplier-Retailer Relations
Abstract:
Category management (CM) je přístup, ve kterém dodavatel a retailer (obchodník) spolupracují na rozvoji kategorie. Do této strategické spolupráce přináší dodavatel znalost spotřebitele a produktů dané kategorie. Retailer přináší prodejní data. Celá koncepce je založena na řízení kategorií jako strategických obchodních jednotek a doručení maximální hodnoty spotřebiteli v podobě uspokojování jeho potřeb …more
Abstract:
Category management (CM) is an approach of cooperation on category development between supplier and retailer. Supplier brings the knowledge of consumer and products within the category. Retailer brings sell-out data. The whole concept is based on managing categories as strategic business units and delivering maximum value to consumer in form of satisfying his needs. Even though first CM projects in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2015
  • Supervisor: Petr Cimler
  • Reader: Dita Hommerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/47040