Mgr. Darina Foltýnová, Ph.D.

Disertační práce

Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení při osvojování zeměpisného učiva

The Effect of Metacognitive Strategies on Pupils' Skills Developement to Self-regulate their Learning when they Master a geography Subject
Anotace:
Předkládaná disertační práce se v obecné rovině zabývá problematikou autoregulace a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické rovině jsou objasňovány základní přístupy a modely autoregulace a upřesňováno pojetí a definice metakognice jako dílčí složky procesu autoregulace. V empirické části byla navrhnuta a ověřena možnost diagnostiky úrovně osvojení autoregulačních dovedností u žáků druhého stupně zkladní …více
Abstract:
In general the dissertation work is engaged in a problems of self-regulation and possibility of its developement. The main point of a theoretic part is explaining of basic accesses and self-regulating models and specifying conception and definition of metacognition as a partial component of self-regulation. In an empiric part our point is i) to diagnose a level of mastering self-regulate skills of …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 1. 2009

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 12. 2. 2009
  • Vedoucí: prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc.
  • Oponent: prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., prof. PhDr. Zdeněk Helus, DrSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta