Positioning as a Strategic Marketing Planning Tool – Markéta Lhotáková
Markéta Lhotáková
Doctoral thesis
Positioning as a Strategic Marketing Planning Tool
Positioning jako strategický nástroj plánování firmy
Abstract:
Positioning je důležitým nástrojem strategického marketingového plánování a budování značky na trhu. Strategie positionigu si klade za cíl odlišit značku od konkurence a vytvořit jedinečný obraz značky v mysli cílových spotřebitelů. V rámci tvorby positioningu identifikujeme a analyzujeme čtyři základní kameny - cílového spotřebitele, jedinečný užitek, který značku (produkt dané značky) tomuto cílovému …moreAbstract:
Positioning is an important tool of marketing planning and brand building on the market. Positionig is a streategy that helps marketers to differentiate the brand from those of competition and creaete unique brand perception in minds of target consumers. In a proces of positioning development four core elements must be defined and analyzed -- target consumer, unique consumer benefit which brand offeres …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2001
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28049
Thesis defence
- Date of defence: 19. 9. 2008
- Supervisor: Anna Klosová
- Reader: Alexej Sato, Dana Zadražilová, Helmut Sailer
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LHOTÁKOVÁ, Markéta. \textit{Positioning as a Strategic Marketing Planning Tool}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2001. Available from: https://theses.cz/id/om85b2/. [citováno 2024-04-23]
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28049
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní ekonomické vztahy
Theses on a related topic
-
Formulace marketingové strategie pro zkušební laboratoř
Daniel Kudláček -
Financování a marketingová strategie neziskové organizace
Miroslava ŠMÝKALOVÁ -
Cílový spotřebitel rybí restaurace
Lucie Mikšovská -
Vliv youtuberů na chování spotřebitele v České republice
Michal Svoboda -
Chování spotřebitele na trhu specifického sortimentu v ČR
Andrea Klimentová -
CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE VE VYBRANÉM SEKTORU SLUŽEB
Jana Kučinová -
GDPR a jeho dôsledky pre marketing firiem
Vanesa Hogenová -
Brand loyalty in the restaurant industry: The importance of total customer benefit.
Polina Shumilova