Bc. Kryštof Hájek
Bachelor's thesis
Live coding
Live coding
Abstract:
Práce se zabývá uměním živého kódování, jinak taky zvaného jako live coding. V úvodu je zmíněn kulturní kontext a přiblížen vliv softwaru na dnešní společnost. Část práce je věnována historii a vývoji počítačem generované hudby a zvukové syntézy, zmíněna jsou velká jména počítačové hudby jako Lejaren Hiller, Iannis Xenakis nebo John Cage. Velký prostor dostane historie a popis procesu algoritmické …moreAbstract:
This work aims to present the art of live coding, sometimes reffered to as 'on- the-fly' programming. In the beggining its cultural context is mentioned, as well as influence of software on current society. One part of the work is dedicated to history and evolution of computer generated music and digital sound synthesis. Important names of computer music like Lejaren Hiller, Iannis Xenakis or John …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k3glx/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2017
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Sonifikace v hudební kompozici a sound-artu
Jiří Suchánek -
Kreativní role počítače v kompozici elektronické hudby
Jan Winkler -
Virtuální prostor jako součást interaktivní hudební kompozice
Jan Rösner -
Live coding: definování skupin, umělců a práce s kódem
Richard Svída -
Vztah mezi live codingem a elektronickou hudbou
Eva Novosadová -
Vztah mezi live codingem a elektronickou hudbou
Eva Novosadová -
Live coding: definování skupin, umělců a práce s kódem
Richard Svída