Porozumění prožívání emocí druhých osob u dětí předškolního věku – Bc. Klára Knop-Kostková
Bc. Klára Knop-Kostková
Bakalářská práce
Porozumění prožívání emocí druhých osob u dětí předškolního věku
Understanding the emotional experience of others in preschool children
Anotace:
Cílem této práce bylo zjistit, zda existuje vztah mezi vyjadřováním pozitivních a negativních emocí v rodině a tím, jak děti chápou emoce druhých. Studie se zaměřila na děti navštěvující české státní mateřské školy. Porozumění emoce druhým je pojímáno jako součást teorie mysli. Výzkum proto navazuje na studie zdůrazňující důležitost komunikace o emocích a jistého rodinného zázemí při rozvoji teorie …víceAbstract:
The aim of this thesis is to explore if there is a relationship between family expressiveness of positive and negative emotions and how children understand the emotions of others. The study focused on children attending Czech state kindergartens. The understanding of emotions of others is considered as a part of the theory of the mind. Thus, the research follows studies emphasizing an importance of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ijed2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2015
- Vedoucí: Mgr. Veronika Hanáčková
- Oponent: Mgr. Kristína Chabadová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Vyjadřování emocí v animaci
Lenka Sailerová -
Vyjadřování identity a emocí v denících Natashi Holme
Eliška NOVÁKOVÁ -
Vyjadřování emocí v odborném diskurzu (na příkladu polemiky o obecné češtině)
Lucie MACHOVÁ -
Vyjadřování emocí v časopise Bravo
Klára NAVRÁTILOVÁ -
Pohádka jako prostředek rozvoje emocí u dětí předškolního věku prostřednictvím metod dramatické výchovy
Vítězslava Ševčíková -
Emocionální stránka psychiky dítěte v předškolní věku a možnosti jejího zkoumání v práci učitele MŠ
Marie GAWELCZYKOVÁ -
Vztah teorie mysli a úrovně jazykových schopností u dětí předškolního věku
Eliška Kubištová -
Teorie konfliktu v prostředí mateřské školy
Andrea Andrýsková