Monika SATTLEROVÁ

Master's thesis

Čtení s porozuměním u žáků s dyslexií ve srovnání s žáky intaktními ve 2. až 5. ročníku ZŠ

Reading comprehension of pupils with dyslexia in comparison with intact pupils from the second to the fifth grade of elementary school
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku čtení s porozuměním u žáků s dyslexií ve srovnání s žáky intaktními. Hlavním cílem předkládané práce je zjistit, zda žáci s dyslektickými obtížemi mají při čtení s porozuměním výraznější problémy než žáci intaktní. V teoretické části je nahlédnuto do historie a současnosti metodiky čtení a psaní s uvedením některých metod využívaných při výuce počátečního …more
Abstract:
The thesis is focused on the problems of reading comprehension among pupils with dyslexia compared to intact pupils. The main aim of the presented work is to determine whether the pupils with dyslexic difficulties have more significant problems by reading comprehension than the intact ones. The theoretical part gives insight into the history and present of reading and writing methodology stating some …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 10. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ilona Matějovská

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SATTLEROVÁ, Monika. Čtení s porozuměním u žáků s dyslexií ve srovnání s žáky intaktními ve 2. až 5. ročníku ZŠ. Ústí nad Labem, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools