Bc. Kristýna Bendová

Bachelor's thesis

Institucionalizovaná etická samoregulace reklamy – komparativní analýza stížností v ČR a v sousedních zemích

Institutionalized ethical advertising self-regulation – comparative analysis of complaints in the Czech Republic and in neighboring countries
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o problematice institucionalizované etické samoregulace reklamy na území České republiky a sousedních států. Zvláště se zaměřuje na její hlavní zájem, kterým je přijímání a posuzování stížností a vydávání stanovisek. Samoregulace v oblasti komerční komunikace doplňuje národní právní úpravu, plní úlohu rychlého a flexibilního řešení etických a morálních problémů souvisejících …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with issues of institutionalized ethical self-regulation of advertising in the Czech Republic and neighboring states. In particular, it focuses on its main interest in receiving and assessing complaints and issuing opinions. Self-regulation in the field of commercial communication complements the national legal framewrok, fulfills the role of quick and flexible solution of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2017
  • Supervisor: doc. MgA. Jan Motal, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Pavel Sedláček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism