Logische Textstrukturen und Textverständlichkeit – Eva BAJEROVÁ
Eva BAJEROVÁ
Doctoral thesis
Logische Textstrukturen und Textverständlichkeit
Logical Structures and Comprehensibility of the Text
Abstract:
The dissertation thesis deals with text comprehensibility depending on selected aspects of text structure. In the theoretical part, concepts of text comprehensibility and optimisation strategies related thereto are systematised. Further, problems of text structure and its possible concepts are assessed. At the same time, attention is focused mainly on the phenomenon of so-called logical text structures …moreAbstract:
Disertační práce se zabývá srozumitelností textu v závislosti na vybraných aspektech textové struktury. V teoretické části jsou systematizovány koncepty textové srozumitelnosti a na ně navazující optimalizační strategie. Dále je bilancována problematika textové struktury a její možná pojetí. Pozornost je přitom zaměřena především na fenomén tzv. logických textových struktur, které označují heterogenní …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011
Accessible from:: 22. 4. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2011
- Supervisor: Doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BAJEROVÁ, Eva. Logische Textstrukturen und Textverständlichkeit. Ostrava, 2011. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 22.4.2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 22. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsDoctoral programme / field:
Philology / German Language
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.