Přizpůsobení výuky studentům s poruchami chování a emocí (ADHD) – Mgr. Kateřina Sikorová
Mgr. Kateřina Sikorová
absolventská práce studenta CŽV
Přizpůsobení výuky studentům s poruchami chování a emocí (ADHD)
Adapting teaching to students with behavioral and emotional disorders (ADHD)
Abstract:
Tato závěrečná práce se zabývá poruchou ADHD neboli poruchou pozornosti s hyperaktivitou především u žáků středních škol. Cílem práce je charakteristika a etiologie tohoto onemocnění. Popis jeho projevů a diagnostika. Zároveň popis vhodných vyučovacích metod, principů a potřeb žáků ve školním prostředí. V poslední části se budu věnovat hodnocením chování žáků a komunikací mezi aktéry vyučovacího procesu …moreAbstract:
This final work deals with ADHD or attention deficit hyperactivity disorder, especially in high school students. The aim of the work is the characteristics and etiology of this disease. Description of its manifestations and diagnostics. At the same time, a descrip-tion of suitable teaching methods, principles and needs of students in the school envi-ronment. In the last part I will focus on the evaluation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Martin Pírko
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SIKOROVÁ, Kateřina. \textit{Přizpůsobení výuky studentům s~poruchami chování a~emocí (ADHD)}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2022. Available from: https://theses.cz/id/op703i/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy