Michaela MACHOVÁ

Master's thesis

Podmínky výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy a školy Montessori

Conditions of Teaching Mathematics on the First Grade of Usual Primary School and Montessori School.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá porovnáním podmínek výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy s podmínkami ve škole, která využívá principů pedagogiky Montessori. Teoretická část mapuje základní principy pedagogiky Montessori, život Marie Montessori a nové tendence ve výuce matematiky. Věnuje se i tématům společným pro oba typy škol, didaktickým zásadám, obdobím rozvoje matematického myšlení …more
Abstract:
This master's thesis compares the conditions of teaching mathematics at a traditional primary school and a Montessori school. The theoretical part gives an overview of the basic elements of the Montessori method, the life of Maria Montessori and new trends in teaching mathematics. It also covers topics common to both types of school, principles of learning, stages of mathematical development at primary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Dagmar Malinová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MACHOVÁ, Michaela. Podmínky výuky matematiky na 1. stupni tradiční základní školy a školy Montessori. Ústí nad Labem, 2015. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta