Raně adolescentní oběti šikany ve školní třídě – doc. Mgr. Pavlína JANOŠOVÁ, Ph.D.
doc. Mgr. Pavlína JANOŠOVÁ, Ph.D.
Diplomová práce
Raně adolescentní oběti šikany ve školní třídě
Early adolescent victims of bullying in the school classroom
Anotace:
Jedním z klíčových prvků školní šikany jakožto skupinového procesu je vyčleňování oběti ze skupiny. Je spojené s procesy morálního vyvazování, včetně dehumanizace, při níž přestávají být spolužáci vnímaví k utrpení, které oběti šikana působí. Absenci dehumanizace indikuje přítomnost empatie vůči šikanovanému žákovi. Diplomová práce zkoumá u žáků sedmých ročníků (n = 190) vztah mezi nedávnou viktimizací …víceAbstract:
Social exclusion of victimized classmates is one of the key phenomena of the school bullying as the group process. It is associated with moral disengagement processes including dehumanization which is characterized by ignorance of suffering of victimized peers. Empathy, on the other hand, may indicate an absence of dehumanization. The diploma thesis focuses on the relationship between self-reported …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 11. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JANOŠOVÁ, Pavlína. Raně adolescentní oběti šikany ve školní třídě. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Empatie učitele s žákem s epilepsií
Veronika ŠTROBLOVÁ -
Kázeňské problémy ve školní třídě na druhém stupni základní školy pohledem pedagogů
Michaela Nováková -
Neukázněný žák jako faktor zvyšující rizikové chování ve školní třídě
Veronika Dudová -
Pohled učitelů na techniky k řízení kázně ve školní třídě
Ladislav Nagy -
Žák na 1. stupni základní školy v kontextu vztahů ve školní třídě
Denisa Týnová -
Role sociálního pracovníka na základní škole ve vztahu k řešení šikany ve školní třídě
Ivana JAVŮRKOVÁ -
Role sociálního pracovníka na základní škole ve vztahu k řešení šikany ve školní třídě
Ivana JAVŮRKOVÁ -
Klima třídy ve školách s daltonskými prvky a ve školách tradičních
Lenka Dolníčková
Název
Vložil
Vloženo
Práva