Smyslová percepce jako tvůrčí faktor v grafickém designu – Natálie Štěpáníková
Natálie Štěpáníková
Bakalářská práce
Smyslová percepce jako tvůrčí faktor v grafickém designu
Sensory Perception as a Creative Factor in Graphic Design
Anotace:
Teoretická část práce zkoumá možnosti využití smyslové percepce jakožto důležitého tvůrčího faktoru v grafické tvorbě. Uvádí jednotlivé druhy smyslového vnímání a rozdělení receptorů jak podle původu a charakteru podnětu, tak i z hlediska subjektivního vztahu člověka k přijímaným vjemům. Zmiňuje také fenomén zvaný synestezie a stručně popisuje projevy tohoto fenoménu v historii evropského umění. Dále …víceAbstract:
The theoretical part of the thesis explores the possibilities of using sensory perception as an important creative factor in graphic design. It presents the different types of sensory perception and the division of receptors according to the origin and nature of the stimulus, as well as in terms of the subjective relationship of the person to the received sensations. It also mentions the phenomenon …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2022
Obhajoba závěrečné práce
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Štěpáníková, Natálie. Smyslová percepce jako tvůrčí faktor v grafickém designu. Zlín, 2022. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikacíBakalářský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Multimédia a design - Grafický design
Práce na příbuzné téma
-
Analogie mezi abstraktní malbou Vasilije Kandinského a atonální hudbou Arnolda Schönberga
Kateřina Rumíšková -
Smyslové vnímání
Jana REGNEROVÁ