Bc. Jan Horčík

Bachelor's thesis

Videohry jako masová zábava pro 21. století

Videogames: mass entertainment for the 21. century
Abstract:
Cílem této práce je popsat počítačové hry jakožto jedno z nejprogresivnějších médií současné digitální vizuální kultury. Krátce je popsána historie počítačových her sahající až k 70. letům 20. století, stručně popsán vývoj a hlavní historické milníky. Dále je popsán současný stav herního průmyslu. Hlavní těžiště práce spočívá popsání gramaticky počítačových her, toho čím působí na hráče, z jakých prvků …more
Abstract:
Main goal of this work is to describe computer games as today's most progressive media type in the field of visual digital culture. There's a short description of computer games' history and main historical milestones. Centrepiece of this work is the description of the videogames grammer, how videogames touch gamers, what elements do they consist of and what expressive instruments videogames use. There …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 1. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 1. 2007
  • Supervisor: Mgr. David Kořínek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií