Flexibilita probuzené zkázy: Poetika filmů s Godzillou v letech 1954 až 1965 – Bc. Daniel Krátký
Bc. Daniel Krátký
Diplomová práce
Flexibilita probuzené zkázy: Poetika filmů s Godzillou v letech 1954 až 1965
The Flexibility of King of the Monsters: Poetics of Godzilla in 1954-1965
Anotace:
Tato diplomová práce vstupuje do ustaveného pole akademických textů věnujících se populárnímu japonskému monstru Godzillovi. Narozdíl od dosavadních výzkumů však její ambice míří k vysvětlení jeho konstrukčních narativních principů, fikčního světa i stylistických nástrojů skrze nástroje poetiky fikce. Základní pole tvoří šest prvních filmů v letech 1954 do roku 1965. Na nich demonstruji, nakolik flexibilní …víceAbstract:
This thesis enters an established field in film studies analyzing the popular Japanese monster Godzilla. However, from a different perspective - through poetics of fiction. It discovers how did the series stayed attractive for its viewers through a dialectical relationship between narrative and stylistic continuity and discontinuity.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 8. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gtpg0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2020
- Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Martin Kos
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury