Perception of Non-Native Pronunciation of English by Native Speakers – PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Disertační práce
Perception of Non-Native Pronunciation of English by Native Speakers
Perception of Non-Native Pronunciation of English by Native Speakers
Anotace:
Cílem předkládané studie je zjistit, jak rodilí mluvčí vnímají anglickou výslovnost u cizinců. Výzkum je podložen studiem teoretické literatury sociolingvistické a fonetické. Rámec poskytují práce o posuzování osoby na základě její výslovnosti, o úloze výslovnostního vzoru pro mluvu a výuku a o tom, jak mnohoznačnou vypovídací hodnotu má výslovnost v posuzování člověka z hlediska jeho společenského …víceAbstract:
The objective of the present study is to investigate the way non-native pronunciation of English is perceived by native speakers. A theoretical sociolinguistic and phonetic framework is provided to facilitate these investigations. The former is a research in literature to date about personality perception based on pronunciation, about the role of a model to follow in speaking and teaching and the complex …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 8. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dpkj5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 10. 2008
- Vedoucí: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Magdaléna Bilá, Ph.D., prof. PhDr. Marie Krčmová, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Příběh jako nástroj pro rozvoj řečové dovednosti mluvení v angličtině na úrovni B1
Iveta Kousalová -
ROLE ČEŠTINY JAKO MATEŘSKÉHO JAZYKA PŘI OSVOJOVÁNÍ SI ANGLIČTINY SE ZAMĚŘENÍM NA POZITIVNÍ TRANSFER ČTENÁŘSKÝCH STRATEGIÍ
Lada PASTYŘÍKOVÁ -
Využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny jako cizího jazyka v předškolním vzdělávání
Petra Vahalíková -
Práce s mechanizmy a projevy pozitivního a negativního transferu mezi ruštinou a češtinou při výuce ruského jazyka
Sendy Motin -
Druhý jazyk ve výuce a v životě: Transakce emocionality a pragmatické kompetence a jejich vliv na utváření pocitů identitní blízkosti imigrantů k nové společnosti
Martina Hrdá -
A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners
Barbora Váchová -
A corpus-based analysis of adjective-noun collocations in the academic writing of native and non-native speakers of English
Farah Naddaf -
The perception of the Rheme by Non-Native Speakers of English
Emma Tomoriová