Vliv IKEA efektu na hodnotu statku – Monika Sedlická
Monika Sedlická
Bakalářská práce
Vliv IKEA efektu na hodnotu statku
The influence of the IKEA effect on a value of good
Anotace:
Ve 4 experimentech, ve kterých studenti skládali stavebnice, origami a IKEA krabice, ukazuji a zkoumám IKEA efekt definovaný jako spotřebitelova ochota platit více za produkty, které si sám vyrobí v porovnání s identickými produkty vyrobenými někým jiným. Ukazuji, že ke zvýšení tohoto ocenění vedou pocity kompetence spojené s vlastním vytvářením produktu a že potvrzování spotřebitelova vědomí vlastního …víceAbstract:
In 4 experiments in which students assembled IKEA boxes, built LEGO-like construction sets and folded origami I demonstrate and examine the IKEA effect, which is defined as consumers' willingness to pay more for self-created products than for identical products made by others. I show that their increased valuation is led by the feelings of competence associated with self-created products and that affirming …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 6. 2013
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/39924
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 2. 2014
- Vedoucí: Marek Vokoun
- Oponent: Pavla Nikolovová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/39924
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Práce na příbuzné téma
-
Willingness to pay u českých konzumentů piva
Ľuboš Slivka -
Effect of cognitive biases on willingness to pay (WTP) to prevent climate change
Yana Kurdova -
A Study on the Willingness to Pay on the Demand Side of Long-Term Care Insurance in China
Qingshi Hu -
Residents' Willingness to Pay for Enhancement of Residential Area: Case Study Dubec
Tomáš Husták -
Ochota podniků platit za environmentální úspory
Lucie Katrincová -
Ikea effect in rule-based machine learning models
German Bundur