Monika Sedlická

Bakalářská práce

Vliv IKEA efektu na hodnotu statku

The influence of the IKEA effect on a value of good
Anotace:
Ve 4 experimentech, ve kterých studenti skládali stavebnice, origami a IKEA krabice, ukazuji a zkoumám IKEA efekt definovaný jako spotřebitelova ochota platit více za produkty, které si sám vyrobí v porovnání s identickými produkty vyrobenými někým jiným. Ukazuji, že ke zvýšení tohoto ocenění vedou pocity kompetence spojené s vlastním vytvářením produktu a že potvrzování spotřebitelova vědomí vlastního …více
Abstract:
In 4 experiments in which students assembled IKEA boxes, built LEGO-like construction sets and folded origami I demonstrate and examine the IKEA effect, which is defined as consumers' willingness to pay more for self-created products than for identical products made by others. I show that their increased valuation is led by the feelings of competence associated with self-created products and that affirming …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 6. 2013

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 2. 2014
  • Vedoucí: Marek Vokoun
  • Oponent: Pavla Nikolovová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/39924

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bakalářský studijní program / obor:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie