Bc. Hynek Tuleja

Diplomová práce

Montáž jako prostředek ozvláštnění ve filmu

Montage as a means of ostranenie in cinema
Anotace:
Viktor Šklovskij považoval ozvláštnění za základní metodu umění. Protože se lidské vnímání skutečnosti postupem času automatizuje, zaměřuje se umění na proces jeho obnovy. Tohoto cíle dosahuje tím, že nezvyklým způsobem prezentuje všední. Sergej Ejzenštejn a Vsevolod Pudovkin patřili mezi nejvýznamnější představitelé tzv. sovětské montážní školy. Oba režiséři v sobě zkombinovali osobu teoretika i praktika …více
Abstract:
Viktor Shklovsky considered ostranenie to be the fundamental method of art. As human perception of reality becomes automatized over time, art focuses on the process of its renewal. It achieves this goal by presenting the commonplace in an unusual way. Sergei Eisenstein and Vsevolod Pudovkin were among the most prominent representatives of the so-called Soviet Montage movement. Both directors combined …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 6. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 26. 6. 2024
  • Vedoucí: doc. Mgr. Rostislav Niederle, Ph.D.
  • Oponent: prof. PhDr. Petr Osolsobě, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Estetika a kulturní studia / Estetika a kulturní studia