Montáž jako prostředek ozvláštnění ve filmu – Bc. Hynek Tuleja
Bc. Hynek Tuleja
Diplomová práce
Montáž jako prostředek ozvláštnění ve filmu
Montage as a means of ostranenie in cinema
Anotace:
Viktor Šklovskij považoval ozvláštnění za základní metodu umění. Protože se lidské vnímání skutečnosti postupem času automatizuje, zaměřuje se umění na proces jeho obnovy. Tohoto cíle dosahuje tím, že nezvyklým způsobem prezentuje všední. Sergej Ejzenštejn a Vsevolod Pudovkin patřili mezi nejvýznamnější představitelé tzv. sovětské montážní školy. Oba režiséři v sobě zkombinovali osobu teoretika i praktika …víceAbstract:
Viktor Shklovsky considered ostranenie to be the fundamental method of art. As human perception of reality becomes automatized over time, art focuses on the process of its renewal. It achieves this goal by presenting the commonplace in an unusual way. Sergei Eisenstein and Vsevolod Pudovkin were among the most prominent representatives of the so-called Soviet Montage movement. Both directors combined …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 6. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/osvnv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Rostislav Niederle, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Petr Osolsobě, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Estetika a kulturní studia / Estetika a kulturní studia
Práce na příbuzné téma
-
Od montážního hnutí k socialistickému realismu: Případ režisérů Vsevoloda Pudovkina a Olexandra Dovženka
Jakub Ovsjannikov -
Automatizace dle Šklovského na příkladech děl Lenky Lanczové.
Jitka Došková -
Mediální obraz a image Karla Schwarzenberga
Petra Kuklová -
Image místních akčních skupin: Kraj Vysočina
Michaela Franková -
Komunikační strategie sociálních sítí Jan Melvil Publishing za účelem budování image
Nikola Valuchová -
La relation entre l'image et le texte dans Délie de Maurice Scève
Anežka Sedláková