Zkušenosti osob žijících s onemocněním HIV/AIDS – Lucie CHOCENSKÁ
Lucie CHOCENSKÁ
Master's thesis
Zkušenosti osob žijících s onemocněním HIV/AIDS
Quality of life of patients with HIV/AIDS diagnosis
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zjistit zkušenosti osob žijících s onemocněním HIV/AIDS s využitím prvku fenomenologického přístupu. Výzkumného šetření se zúčastnilo 8 respondentů. Respondenti byli vybráni metodou sněhové koule. Zkušenosti byly zjišťovány pomocí polostrukturovaných fenomenologických rozhovorů. Rozhovory byly zpracovány pomocí tematické analýzy a výsledkem bylo 5 hlavních kategorií: začátek …moreAbstract:
The main goal of thesis was to find out experiences of people with HIV/AIDS. There were 8 respondents participated in this study. They were selected with snowball method. Experiences have been identified through semi-structured interviews with elements of a phenomenological approach. Interviews were processed with thematic analysis and results were 5 main topics: the beginning of life with HIV, health …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Lenka Šáteková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
CHOCENSKÁ, Lucie. Zkušenosti osob žijících s onemocněním HIV/AIDS. Olomouc, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Fakulta zdravotnických věd
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Fakulta zdravotnických vědPalacký University Olomouc
Faculty of Health SciencesMaster programme / field:
Nursing / Nursing Care in internal specialty
Theses on a related topic
-
Subjektivní prožívání HIV/AIDS v kontextu homofobie v ČR
Jitka SKÁLOVÁ -
Problematika HIV/AIDS v Zambii
Sundano Kutoma LUBASI -
Vliv mikrofinancí na postavení žen infikovaných HIV/AIDS: případová studie z Keni
Eva KRUTÍLKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights