Bc. Patrik Holub

Bakalářská práce

Estetika výrazového tance: mezi apollinským a dionýským principem

Aesthetics of scenic dance: between apollonian and dionysian principle
Anotace:
Hlavním cílem práce je zjistit, jaké aspekty apollinského a dionýského principu se sebou výrazový tanec nese a ke kterému tíhne více. Práce v první části analyzuje a objasňuje apollinský a dionýský princip podle Nietzscheho filozofického spisu „Zrození tragédie z ducha hudby“, přičemž se v následujících kapitolách pokouší porovnávat estetické, umělecké a praktické teorie tance a pohybu, především výrazového …více
Abstract:
The aim of this thesis is to uncover which aspects of Apollonian and Dionysian principle are part of contemporary dance and to which principle it gravitates more. In the first part of the thesis, Apollonian and Dionysian principles as defined in philosophical work “The Birth of Tragedy from the Spirit of Music” by Nietzsche are analysed and explained. In the following chapters, a comparison of aesthetical …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 2. 2021

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 17. 2. 2021
  • Vedoucí: Mgr. Lenka Lee, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Bakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Estetika

Práce na příbuzné téma