Estetika výrazového tance: mezi apollinským a dionýským principem – Bc. Patrik Holub
Bc. Patrik Holub
Bakalářská práce
Estetika výrazového tance: mezi apollinským a dionýským principem
Aesthetics of scenic dance: between apollonian and dionysian principle
Anotace:
Hlavním cílem práce je zjistit, jaké aspekty apollinského a dionýského principu se sebou výrazový tanec nese a ke kterému tíhne více. Práce v první části analyzuje a objasňuje apollinský a dionýský princip podle Nietzscheho filozofického spisu „Zrození tragédie z ducha hudby“, přičemž se v následujících kapitolách pokouší porovnávat estetické, umělecké a praktické teorie tance a pohybu, především výrazového …víceAbstract:
The aim of this thesis is to uncover which aspects of Apollonian and Dionysian principle are part of contemporary dance and to which principle it gravitates more. In the first part of the thesis, Apollonian and Dionysian principles as defined in philosophical work “The Birth of Tragedy from the Spirit of Music” by Nietzsche are analysed and explained. In the following chapters, a comparison of aesthetical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 2. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dx70k/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 2. 2021
- Vedoucí: Mgr. Lenka Lee, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Hana Řehulková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Estetika
Práce na příbuzné téma
-
Apollinský a dionýský princip v malířském díle Edvarda Muncha
Tereza HOŠŤÁKOVÁ -
Nietzsche o tvorbě, umění a genialitě
Michaela Petrželová