Intertextuality in the Cinematic Production of Joss Whedon: Toy Story – Zdeněk TOMEK
Zdeněk TOMEK
Bachelor's thesis
Intertextuality in the Cinematic Production of Joss Whedon: Toy Story
Intertextuality in the Cinematic Production of Joss Whedon: Toy Story
Abstract:
This paper presents an intertextual analysis of motion picture Toy Story. The theoretical part deals with the concept of intertextuality and its application in motion pictures. The practical part is concerning the analysis of above mentioned motion picture, regarding to film genres, toys present in the film, their personalities, names and references to other works of art and other things.Abstract:
Tato práce předkládá intertextuální analýzu celovečerního filmu Příběh Hraček. Teoretická část se zabývá pojmem intertextuality a její aplikací ve filmových snímcích. Praktická část se zabývá analýzou výše zmíněného filmového snímku, ve věci filmových žánrů, hraček přítomných ve filmu, jejich osobností, pojmenování a přítomnosti odkazů na jiná díla a jiné věci.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
TOMEK, Zdeněk. Intertextuality in the Cinematic Production of Joss Whedon: Toy Story. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018
Štěpánka Ansorge -
Saskatchewan (and) Film: Place-image and Identity in Saskatchewan Feature Film
Martin Ondryáš -
Film Tourism in EU and the influence of a Film on Destination Image
Vira Savenko -
Between the Novel and Film: A Comparative Analysis of F. Scott Fitzgerald's The Great Gatsby and its two Film Adaptations
Martina Žeňuchová -
Populární herečky hrají pro Prag-Film. Analýza diskurzu českých hereček účinkujících ve filmech Prag-Filmu
Petra Holíková -
Film noir jako zdroj filmových vyjadřovacích prostředků pro současný animovaný film
Martina ŠEVČÍKOVÁ -
Film jako umění, umění jako film
Lucie KRAMPEROVÁ -
Die Goldenen Zwanziger in Literatur und Film. Volker Kutschers 'Der nasse Fisch' und der Film 'Babylon Berlin'
Daniel MUSÍLEK