Bc. Eva Krobůčková

Master's thesis

Sociálně patologické jevy a projektové vyučování na 1. stupni základní školy

Social-Pathological Phenomena and Project-Based Learning in Primary Schools
Abstract:
Teoretická část je věnována sociálně patologickým jevům, prevenci ve školním prostředí, přístupům školy k potírání sociálně patologických jevů a školní preventivní strategii. Další část práce je zaměřena na projektové vyučování. Výzkumný problém je zaměřen na možnosti využití projektového vyučování v prevenci sociálně patologických jevů.
Abstract:
The theoretical part deals with social-pathological phenomena, their prevention in schools, different approaches of schools to tackle social-pathological phenomena and school prevention strategies. The second part of the thesis is focused on the project-based learning method. The aim of the research project is to find possibilities of project-based learning for prevention of social-pathological phenomena …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 8. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 9. 2008
  • Supervisor: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta