Bc. Martin Diatilo

Bachelor's thesis

Vliv sociálního prostředí na nákupní chování spotřebitele

The Influence of Social Environment on Consumer’s Buying Behavior
Abstract:
Práce se zabývá působením reklamy na přirozené vnitřní touhy člověka a na způsob oslovování mladých lidí zaměřením se na hodnoty, které vyznávají. Svoboda, originalita, dokonalost, nezávislost, jedinečnost, životní sen. Objevují se tyto slova v reklamě náhodně? Co se pod těmito pojmy skrývá? Uvažuje nad tím dnes někdo? Média jsou, ať už je aktivně vyhledáváme nebo se snažíme mít před jejich vlivem …more
Abstract:
The work deals with the effects of advertising on the natural inner desires and the way to reach young people by focusing on values they profess. Freedom, originality, excellence, independence, individuality, dream life. Are those terms in the advertisement accidentaly? What is hidden under these terms? Does anybody think about that? Media are obvious part of life. It doesn’t matter if we seek or tend …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní