Bc. Lucie Fialová

Master's thesis

The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements

The language of advertising: An analysis of technology company advertisements
Abstract:
Tato práce se zabývá stylistickou analýzou reklamy, obzvláště slogany společnosti Apple Inc. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se soustředí na reklamu obecně, její postupný vývoj, druhy reklamy a jazykové prostředky. Praktická část obsahuje korpus, ve kterém jsou nashromážděny slogany Apple Inc. V korpusu jsou zaznamenány rozebrané slogany na fonetické, syntaktické, lexikální …more
Abstract:
This thesis focuses on the stylistic analysis of advertising, specifically on slogans applied in the advertisement of Apple Inc. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part introduces advertising in general, its progressive development, types of advertising as well as its use of linguistics devices. The second part, the practical one, contains a corpus where published slogans of …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 2. 2018
  • Supervisor: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta