Reklama v rozhodovací praxi českých a evropských soudů – Mgr. Zdeněk Borkovec
Mgr. Zdeněk Borkovec
Master's thesis
Reklama v rozhodovací praxi českých a evropských soudů
Advertising in Decision Making Praxis of Czech and European Courts
Abstract:
Tématem této diplomové práce je právní regulace reklamy v rozhodovací praxi českých a evropských soudů. Diplomová práce obsahuje především judikaturu českých soudů a soudního dvora EU, která dává výkladová stanoviska k jednotlivým právním normám regulujícím reklamu. Struktura práce se dá tímto rozdělit na dvě části, kdy první část obsahuje regulaci soukromoprávní a druhá část regulaci veřejnoprávní …moreAbstract:
The theme of diploma thesis is the legal regulation of advertising in the decision-making practice of Czech and European courts. This work analyses especially case-law of Court of Justice of the European Union and of Czech courts. This case-law gives interpretations of each law, which regulate advertising. Structure of my diploma thesis can be divided into two parts. First part includes regulation …moreKeywords
Reklama nekalá soutěž generální klauzule soudcovské skutkové podstaty reklama na tabákové výrobky reklama na alkoholické nápoje reklama na humánní léčivé přípravky Advertising unfair competition general clause judicial merits of unfair competition advertising of tobacco advertising of alcoholic beverages advertising of medicinal products
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b9c0r/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2012
- Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.
- Reader: JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Nekalosoutěžní reklama a její vliv na spotřebitele
Michaela Filipiecová -
Srovnávací reklama
Veronika Cyprysová -
Srovnávací reklama v judikatuře vybraných evropských soudů
Dagmar Matúšů -
Srovnávací reklama
Michaela Kostrounková -
Klamavá reklama
Tereza Levická -
Klamavá reklama
Jana Šmejkalová -
Regulácia reklamy na lieky a doplnky stravy v českej a európskej judikatúre
Rebeka Pilipová