Bc. Petra Hliněnská

Master's thesis

Subjektivní vnímání faktorů ovlivňujících profesní vývoj začínajících učitelů (výzkumná sonda)

The subjective perception of elements influencing a professional development of beginning teachers
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo zaměřit se na faktory, které ovlivňují začínající učitele na počátku jejich profesního vývoje. Teoretická část práce se zaměřuje na klíčové oblasti problematiky profesního vývoje, jako jsou příprava budoucích učitelů, fáze začínajícího učitele, etapa vstupu do pracovního procesu a obtíže, se kterými se začínající učitelé setkávají. Empirická část diplomové práce je zaměřena …more
Abstract:
The present thesis' objective is to focus on the circumstances which affect recently graduated teachers (starting, beginning teachers) at the very beginning of their career development. The theoretical part of this thesis is focused on consequential spheres of teacher´s profesional development for example training of future teachers, phase of starting teacher and the initial phase of their entrance …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 5. 2015
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta