Bc. Jana Hvězdová

Master's thesis

Reklama a její vliv na dospívající

Advertisement and its influence on adolescents
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Reklama a její vliv na dospívající" se zabývá problematikou reklamy a jejího vlivu na dospívající ve věku 10 - 11 let. První část práce předkládá obecnou charakteristiku reklamy, její historický vývoj a zasazení reklamy do kontextu marketingové komunikace. Dále se práce zaměřuje na popis vývoje osobnosti ve stadiu dospívání a shrnutí výsledků dosavadních výzkumů z oblasti …more
Abstract:
The thesis "Advertisement and its Influence on Adolescents" deals with the issue of advertisement and its influence on adolescents aged 10 - 11 years. The theoretical part presents advertisement within a marketing communication context, general characteristics of advertisement and its historical development. It is also aimed at the psychological development of adolescents and at a summary of previous …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 5. 2015
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc.
  • Reader: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy