K možnostem využití microlearningu v prostředí svobodných škol – Bc. Monika Martonová
Bc. Monika Martonová
Master's thesis
K možnostem využití microlearningu v prostředí svobodných škol
The implementation possibilities of microlearning in unschooling environment
Abstract:
Tato magisterská práce se zabývá tématem microlearningu a jeho využitím zejména ve svobodném vzdělávání. Vyjadřuje se také k možnostem implementace microlearningu ve vzorovém prostředí školy typu Summerhill. Praktická část obsahuje krátkou ukázku návrhu kurzu sociálního microlearningu a konceptuální model, který slouží jako metodický materiál pro instituce se zájmem o microlearning a svobodné vzdělávání …moreAbstract:
This master thesis deals with the microlearning and it’s application especially in the democratic schools. It also notes the possibilities of implementation of the microlearning in the model environment of the Summerhill school type. The practical part demonstrates a short design sample of the social microlearning course and a conceptual model serving as a methodical material for the institutions interested …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qtoik/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2018
- Supervisor: RNDr. Michal Černý
- Reader: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Svobodné vzdělávání a demokracie ve výchově jako novodobá alternativní vzdělávací cesta
Kateřina Kováčová -
Vzdělávání ve svobodných demokratických školách pohledem jejich žáků
Kateřina Dostalíková -
Proces odškolování žáků ve svobodné základní škole: Zkušenost s přestupem na sebeřízené vzdělávání očima žáků a pedagogů.
Sára Špatková -
English Language Teaching and Learning at Selected Democratic Schools
Eliška VANÍČKOVÁ -
Zakládání svobodných demokratických škol: organizačně-legislativní proces
Anna Bártů -
Prostojové učení v procesu učení žáků SOV
Patrik Mateovič -
Prostojové učení jako součást efektivního vzdělávání
Milana Ostrovská