Bc. Petra VIDENKOVÁ

Master's thesis

Syntaktické učivo v dnešní výuce češtiny

Syntax in the curricula of today´s Czech language teaching
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na výuku skladby na základních školách. V teoretické části jsou popsány přístupy k výuce skladby a zpracování syntaktického učiva ve vybraných řadách učebnic (SPN, FRAUS, NOVÁ ŠKOLA). Praktická část je zaměřena na vyhodnocení interpunkčního diktátu, porovnání úspěšnosti vybraných škol v závislosti na kvalitě učebnic a vyvození závěru.
Abstract:
Diploma thesis focuses on syntax teaching in elementary schools. In the theoretical part there are described various approaches of syntax teaching and syntactic curriculums in selected series of textbooks (SPN, FRAUS, NEW SCHOOL). The practical part is focused on the evaluation of punctuation dictation, on comparing the success of selected schools depending on the quality of textbooks and drawing conclusions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2019
  • Supervisor: prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VIDENKOVÁ, Petra. Syntaktické učivo v dnešní výuce češtiny. Ostrava, 2019. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Lower Secondary Schools / 2k-cj-ov-12

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.